Kamis, 12 November 2015

Yang positif dan negatif Perubatan Alternatif

Yang positif dan negatif Perubatan Alternatif

Rawatan keadaan melalui cara yang biasanya tidak digunakan dalam perubatan konvensional dipanggil perubatan alternatif. Ia biasanya tidak dikaji melalui kajian perubatan dikawal. Terdapat banyak kritikan negatif mengenai bentuk rawatan. Kebanyakan kritikan ini adalah tidak berasas. Terdapat juga aspek-aspek positif untuk pilihan rawatan yang bukan tradisional.

Kritikan utama mengenai rawatan alternatif adalah bahawa ia tidak diteliti atau dikaji. Bahaya belum ditemui dan tidak ada bukti bahawa rawatan yang akan berfungsi. Sesetengah orang yang mendakwa bahawa rawatan telah bekerja, telah mengalami kesan plasebo. Mereka menghendaki diri mereka sihat. Rawatan yang tidak berfungsi boleh menyebabkan kelewatan dalam menggunakan ubat konvensional untuk merawat keadaan. Dalam penyakit seperti kanser, merawat kanser dalam masa yang tepat pada masanya adalah sangat penting dalam mencegah penyebarannya. Sesetengah ubat-ubatan alternatif sebenarnya ubat konvensional yang mana-mana doktor boleh mentadbir. Menunggu untuk melihat seseorang yang hanya mentadbir ubat bukan tradisional dan bukan doktor biasa mereka akan mewujudkan kelewatan dalam rawatan ini. Kebanyakan rawatan alternatif tidak dikawal selia oleh kerajaan. Sesiapa sahaja boleh mentadbir jenis rawatan. Orang yang mentadbir perubatan alternatif mungkin misdiagnose syarat.

Penjagaan dan rawatan pilihan yang berbeza-beza boleh baik untuk masyarakat. Ia memberikan pesakit pilihan rawatan lanjut. Ini akan membolehkan mereka untuk mencari rawatan yang bekerja untuk mereka. Satu bentuk perubatan alternatif boleh bekerja lebih baik bagi mereka daripada kaedah konvensional. Apabila digabungkan dengan kaedah konvensional, ubat-ubatan alternatif mempunyai peluang yang lebih besar untuk merawat keadaan. Banyak rawatan alternatif bekerja besar. Terdapat kajian di beberapa rawatan alternatif yang telah menunjukkan hasil yang positif. Terapi Mesej telah ditunjukkan untuk mengurangkan tekanan dan kesakitan yang lebih rendah pada pesakit. Seorang pesakit telah menjadikan diri mereka sihat yang berlaku melalui terapi alternatif.

Secara keseluruhan, perubatan konvensional telah mempunyai penerimaan positif dalam komuniti perubatan. Kebanyakan orang di Amerika Syarikat telah mencuba rawatan alternatif. Ia telah menjadi satu bentuk popular rawatan di Amerika Syarikat. Banyak universiti dan kolej di Amerika Syarikat telah memulakan kursus perguruan dalam bidang perubatan alternatif. Ia menjadi lebih penting dalam masyarakat perubatan dan lebih ramai doktor mencadangkan rawatan alternatif kepada pesakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar