Kamis, 12 November 2015

Memilih Perubatan Terbaik Alternatif

Memilih Perubatan Terbaik Alternatif

CAM, atau perubatan sampingan dan alternatif, adalah jenis baru perubatan yang semakin popular di Amerika Syarikat. Kebanyakan doktor di Amerika Syarikat akan menggunakan rawatan konvensional dan pilihan sokongan untuk merawat pesakit mereka. Ini juga merupakan jenis ubat yang diajar di Amerika Syarikat sekolah perubatan. CAM berasal di negara-negara Asia seperti China dan India. Doktor mengamalkan terapi CAM akan menggunakan bahan-bahan semula jadi untuk merawat pesakit mereka. Sesetengah doktor mengamalkan perubatan integratif yang merupakan gabungan pilihan rawatan konvensional dan alternatif.

Lima kategori yang berlainan CAM termasuk, sistem perubatan seluruh berasaskan biologi, perubatan tenaga, perubatan minda-badan dan manipulasi dan berdasarkan badan. Jenis Perubatan Alternatif doktor akan menggunakan akan bergantung kepada keadaan yang dirawat dan orang yang menerima rawatan. Terapi berasaskan biologi bergantung kepada bahan-bahan organik seperti herba. Sistem perubatan Seluruh adalah versi yang jauh lebih maju terapi berasaskan biologi. Sistem perubatan keseluruhan termasuk vitamin dan protein. Ubat tenaga melibatkan bidang tenaga seperti cahaya, bunyi dan terapi magnet. Ubat minda-badan menggunakan bentuk senaman untuk merawat badan. Jenis-jenis senaman termasuk yoga dan Ti-Chi. Kategori terakhir, terapi manipulatif dan berdasarkan badan, termasuk mesej.

Terdapat beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan apabila memilih yang terbaik Perubatan Alternatif. Seseorang itu perlu memahami jenis CAM sebelum mereka boleh mula untuk membuat keputusan yang jenis terapi adalah yang terbaik. Penyelidikan jenis CAM. Sesetengah jenis ubat mungkin kelihatan menjadi CAM tetapi benar-benar tidak. Jangan percaya label pada ubat yang mendakwa menjadi semula jadi. Mungkin ada tambahan untuk ubat yang tidak semula jadi. Lihatlah kajian yang berbeza dan kesan CAM dengan syarat yang akan dirawat. Doktor Temuduga yang mahir dalam jenis CAM sedang dipertimbangkan. Juga mempertimbangkan perubatan integratif.

Perubatan integratif adalah gabungan pilihan rawatan alternatif dan konvensional. Ia akan membolehkan pesakit untuk menggunakan ubat konvensional yang terbaik untuk merawat keadaan mereka tetapi mereka masih akan dapat untuk mencuba CAM. Jika terdapat banyak jenis CAM atau ubat konvensional yang akan merawat keadaan, perubatan bersepadu adalah pendekatan yang baik

Tidak ada komentar:

Posting Komentar