Kamis, 12 November 2015

Apa yang Boleh Anda Lakukan Dengan berlebihan Berpeluh?

Apa yang Boleh Anda Lakukan Dengan berlebihan Berpeluh?

Jika peluh berlebihan ialah apa yang mengganggu anda untuk masa yang lama sudah, anda adalah sebahagian daripada dua hingga tiga peratus penduduk hiperhidrosis di seluruh dunia yang amat memerlukan penawar yang baik untuk masalah ini. Apa yang pasti, anda adalah antara banyak dari mereka yang mengalami ketidakselesaan melampau dan rasa malu. Dengan ini, anda tidak boleh berputus asa dalam mencari rawatan yang betul untuk memberi kelegaan dan penawar kekal untuk masalah berpeluh. Ini adalah benar walaupun pada hakikatnya bahawa kebanyakan ubat di pasaran hari ini seolah-olah tiada harapan.

Mujurlah, kini anda boleh melepaskan kepercayaan lama yang tidak ada harapan lebih peluh berlebihan. Berikut adalah beberapa tips yang terbaik dan terbukti berkesan yang boleh bekerja untuk anda untuk menamatkan masalah anda selama-lamanya:

• Gunakan deodoran antiperspirant. Mana-mana deodoran atau semburan yang antiperspirant satu perkara yang anda tidak harus lupa untuk mempunyai. Namun, pastikan bahawa anda membeli deodoran dan semburan dengan aluminium sebatian klorida yang lebih tinggi. Ini kerana deodoran seperti ini bekerja lebih baik daripada yang lain kerana ia menghalang kelenjar peluh berkesan untuk mencegah berpeluh.

• Gunakan baking soda. Satu lagi penawar semula jadi yang luar biasa untuk masalah berpeluh anda baking soda. Ia mempunyai kandungan alkali yang membantu cepat penyejatan peluh. Sapukan campuran baking soda dan tepung jagung ke kawasan di mana anda berpeluh berlebihan. Tindakan ini bukan sahaja akan membolehkan anda menghilangkan peluh tetapi ia juga akan membantu anda untuk berasa segar berbau sepanjang hari.

• Tukar diet anda. Perubahan diet juga mempunyai banyak yang perlu dilakukan dalam matlamat anda untuk melawan masalah berpeluh ini. Makan yang sihat setiap hari. Mengelakkan makanan segera, makanan pedas, ikan, bawang, dan bawang putih mungkin boleh membantu anda mengurangkan peluh dan bau badan pada masa yang sama.

• Belajar dari panduan berhenti berpeluh. Terdapat banyak panduan di internet bahawa anda sebenarnya boleh bersandar pada hari ini. Program dan panduan seperti itu menawarkan penghidap penawar sistematik dan merancang bagaimana untuk menangani dan menghentikan masalah ini dengan cepat dan selama-lamanya seperti tiada orang lain boleh. Internet mempunyai banyak perhentian ini berpeluh panduan yang anda boleh membeli pada kadar yang munasabah hari ini.

Bermula untuk hidup peluh bebas sekali lagi adalah tidak mustahil bagi anda untuk mencapai hari ini lagi selagi anda tahu cara yang betul mengenai cara untuk merawat masalah ini sendiri. Sebab itulah jika anda tidak mahu menjadi malu dan merasa tidak selesa sekali lagi kerana peluh berlebihan untuk sepanjang hidup anda, fikiran tips dan bukan mereka penawar berkesan di luar sana.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar