Kamis, 12 November 2015

Jangan Meds ADHD Tanpa Kesan Sampingan Benar-benar Wujud?

Jangan Meds ADHD Tanpa Kesan Sampingan Benar-benar Wujud?

Jika anda mempunyai kanak-kanak yang sedang dirawat untuk gejala Attention Deficit Hyperactivity (ADHD), anda mungkin tertanya-tanya jika ia adalah mungkin untuk mencari meds ADHD tanpa kesan sampingan.

Walaupun ada beberapa ubat ADHD dengan kesan sampingan yang kurang daripada yang lain, ia adalah sukar untuk merawat keadaan ini dengan meds tanpa kesan negatif pada semua. Ubat yang paling biasa digunakan untuk merawat ADHD termasuk Aderall, Strattera, Ritalin dan Concerta. Ramai kanak-kanak mengalami satu atau lebih kesan sampingan daripada ubat-ubatan ini. Kesan-kesan sampingan termasuk ketakutan, keresahan, insomnia, sakit perut, mual, sakit kepala, degupan jantung yang tidak normal cepat dan mulut kering.

Gejala-gejala ADHD mengganggu ketara dengan kemahiran akademik dan sosial kanak-kanak. Kanak-kanak dengan ADHD mempunyai kesukaran menumpukan perhatian, sering tidak dapat mengikuti arahan atau memberi perhatian kepada perincian, adalah tidak teratur, gelisah dan bergerak kerap. Mereka juga boleh menjadi terganggu dengan mudah dan mungkin mempunyai tantrums sabar kerap dan ledakan. Ubat-ubatan sering berkesan dalam merancang beberapa gejala, tetapi tidak semua daripada mereka. Ubat yang digunakan untuk merawat ADHD membantu kanak-kanak untuk menumpukan perhatian, mengawal tingkah laku impulsif dan merancang lebih awal. Walau bagaimanapun, walaupun dengan ubat-ubatan, ramai kanak-kanak dengan ADHD masih mempunyai masalah emosi. Ubat-ubatan juga tidak begitu berkesan dalam menangani kejanggalan, kealpaan dan masalah dengan menganjurkan pemikiran dan aktiviti.

Ubat-ubatan oleh diri mereka sendiri bukan satu-satunya cara untuk merawat ADHD. Ada rawatan yang boleh digunakan bersama-sama dengan ubat-ubatan, dan ada juga alternatif semula jadi untuk meds ADHD preskripsi tanpa kesan sampingan. Kaunseling dan pengurusan tingkah laku kadang-kadang membantu, dan pemakanan, senaman dan tidur yang baik Tabiat boleh membantu juga.

Kini, ubat-ubatan homeopati adalah pilihan semula jadi yang boleh digunakan di tempat ubat ADHD. Beberapa ubat-ubatan homeopati telah ditunjukkan untuk merawat gejala-gejala yang terdiri daripada mudah terangsang untuk compulsivity berkesan. Salah satu contoh adalah bahan yang dipanggil hyoscyamus.

Dalam kajian ke atas rawatan homeopati untuk ADHD, hyoscyamus muncul untuk mengurangkan mudah terangsang, tingkah laku mengganggu, kecenderungan ke arah ledakan tiba-tiba dan bergerak-gerak sukarela dan grimacing. Dalam erti kata lain, ia mempunyai kesan menenangkan pada kanak-kanak hiperaktif.

Tuberculinum adalah satu lagi bahan homeopati yang boleh digunakan untuk melegakan kerengsaan. Ia sesuai akan orang-orang yang seolah-olah memerlukan rangsangan berterusan dan mengalami kemarahan dan rasa tidak puas hati. Untuk mengetahui tentang ubat-ubat homeopati yang lain yang boleh membantu kanak-kanak hiperaktif tenang dengan masalah perhatian melawat sekarang meds ADHD tanpa kesan sampingan. Dengan sering, bahan-bahan homeopati seperti ini diletakkan bersama-sama untuk mencipta formula yang kuat yang boleh sangat berkesan dan selamat untuk kanak-kanak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar