Kamis, 12 November 2015

Disyorkan Sinusitis Pemulihan

Disyorkan Sinusitis Pemulihan

Adakah anda masa yang lama sinus pesakit dan dalam memburu untuk ubat resdung alternatif? Kami telah mendapat alternatif yang anda perlukan! Anda tidak perlu bimbang tentang keselamatan penyelesaian ini kerana mereka adalah praktikal dan datang disyorkan walaupun oleh Klinik Mayo dan ahli-ahli yang dihormati lain masyarakat perubatan.

Dalam hal rawatan, Klinik Mayo sebenarnya menunjukkan bahawa dalam kes-kes yang teruk, penjagaan diri mungkin tidak cukup untuk menjaga keadaan di teluk. Antibiotik biasanya tidak diperlukan. Walau bagaimanapun, ia masih baik untuk berunding dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang rawatan.

Compress Panas

Ini datang terus dari American Academy of Otolaryngology. Dalam kedua-dua kes sinusitis, akut atau kronik, memampatkan muka yang panas boleh membantu. Hanya rendam tuala dalam air panas dan letakkan ini di sekitar pipi, mata, dan hidung untuk mengurangkan beberapa gejala yang boleh datang dengan masalah itu. Klinik Mayo mencadangkan ini untuk meringankan sakit muka yang boleh dikaitkan dengan keadaan.

Neti Pot

Berkumur-saluran hidung anda adalah salah satu penyelesaian yang disyorkan untuk masalah ini. Salah satu prinsip yang Klinik Mayo mencadangkan dalam kes-kes kedua-dua kronik dan akut adalah untuk membantu badan mengalirkan mukus dari sinus. Periuk neti diisi dengan larutan garam atau larutan air garam yang hangat boleh membantu badan anda mencapai ini. Hanya berdiri di hadapan sinki anda, berhampiran satu lubang hidung dan tuangkan kandungan periuk neti ke dalam lubang hidung terbuka perlahan-lahan. Pastikan anda menggunakan garam atau masin penyelesaian! Air kosong boleh berakhir semakin teruk masalah ini kerana ia mengubah keseimbangan kimia dalam saluran hidung.

Penyedutan wap

Satu lagi penyelesaian dari Klinik Mayo, penyedutan wap adalah disyorkan dalam kedua-dua kes kronik dan akut. Hanya memanaskan air dalam mangkuk dan menyedut wap yang terhasil daripadanya. Klinik Mayo mengesyorkan anda menggantungkan tuala di atas kepala anda semasa anda melakukan ini. Satu lagi penyelesaian mungkin untuk mandi hangat. Menyedut, udara panas lembap menyebabkan dari bilik mandi juga boleh membantu dengan kesakitan dan gejala-gejala lain.

Vaporizers dan Humidifiers

Kedua-dua American Academy of Otolaryngology dan Klinik Mayo mencadangkan menggunakan humidifiers udara dan vaporizers. Jika udara anda bernafas adalah sangat kering, anda mungkin berisiko yang lebih besar untuk serangan resdung. Sinus bekerja sebagai pelembap semulajadi untuk badan dan jika udara terlalu kering, sinus boleh mula untuk mengimbangi dengan lebih mukus yang boleh membawa kepada masalah. Pastikan anda mengekalkan humidifier anda. Penapis perlu dibersihkan secara teratur dan diperiksa untuk kehadiran acuan dan alergen mungkin.

Life Amalan Sinusitis Pemulihan

Salah satu penyelesaian yang paling disyorkan datang dalam bentuk perubahan amalan kehidupan. Kedua-dua American Academy of Otolaryngology dan Klinik Mayo mencadangkan aktiviti harian boleh membantu dengan keadaan anda. Makan yang betul, tidur betul, dan melaksanakan hak semua amat disyorkan. Ada diet khas diperlukan, tetapi minum jumlah yang betul cecair adalah tip umum untuk pencegahan dan untuk membantu dengan gejala. Klinik Mayo mengesyorkan jus atau air tetapi tidak berkafein atau minuman beralkohol. Ini dikenali untuk memburukkan lagi keadaan kerana ia boleh menyebabkan dehidrasi selanjutnya. Merokok juga boleh meningkatkan risiko keadaan sinus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar