Kamis, 12 November 2015

Strontium - The Cure Osteoporosis Mereka Mahu Bury

Strontium - The Cure Osteoporosis Mereka Mahu Bury

Tepat 100 tahun yang lalu, seorang saintis Jerman mendapati bahawa strontium (jangan dikelirukan dengan strontium 90, isotop radioaktif), salah satu mineral yang paling banyak di dunia kita, adalah unik berkesan dalam merangsang pembentukan tulang yang pesat. Sepuluh tahun kemudian, satu lagi penyelidik Jerman membuat kesimpulan bahawa, manakala kalsium itu sendiri adalah berkesan dalam tulang mineralizing, keberkesanannya telah diperbesarkan dengan pesat apabila digabungkan dengan mineral tertentu.

Ia mengambil masa sehingga 1952 kerana data ini untuk dibawa ke hadapan. Kemudian, satu laporan penyelidikan Universiti Cornell mengesahkan penemuan terdahulu. Pada tahun 1959, Klinik Mayo mencapai keputusan yang menghairankan baik dalam menggunakan kajian ini untuk pesakit osteoporosis yang teruk, dan pada tahun 1986 satu laporan menyeluruh dan terperinci muncul mengesahkan keberkesanan strontium yang membina kepadatan tulang dan tulang.

Malangnya, semua kajian ini telah diabaikan sehingga kira-kira lima tahun lalu apabila tiba-tiba, terdapat pertumbuhan hampir letupan kepentingan dalam mineral ini. Sejak itu, lebih daripada 400 artikel rakan disemak telah diterbitkan mengesahkan kesan ajaib berhampiran strontium.

Strontium, kimia serupa dengan kalsium, dan diserap dalam jumlah yang agak sama, terdapat dalam tanah, udara, air, ikan, dan hampir semua tumbuh-tumbuhan. Ia adalah mineral yang paling banyak di dalam air laut. Kita semua biasanya mengambil 1-5 miligram setiap hari mineral ini tanpa menyedarinya.

Sekarang strontium tulen adalah kimia yang tidak stabil, tetapi seperti yang terdapat dalam alam semula jadi, mineral ini tidak pernah tulen. Secara umum, didapati sebagai strontium, strontium sitrat, dan strontium gluconate, antara sebatian lain.

Badan kita mempunyai dua kuasa yang bertentangan di tempat kerja. Pembina dan pemusnah. Ini perkara biasa dan penting untuk hidup, tetapi apabila pemusnah mula menguasai, kita menghadapi masalah. Itulah apa yang berlaku dalam osteoporosis. Di sini kita mempunyai penguasaan membangun osteoklas, sel-sel yang memecahkan tulang ke bawah, ke atas osteoblas, sel-sel yang membina tulang up. Dan seperti yang ditemui abad yang lalu, strontium dan kalsium, bekerja bersama-sama, membentuk senjata yang kuat terhadap osteoporosis, dengan kesan gabungan memperlahankan pembangunan osteoklas dan mempercepatkan pembangunan musuh manfaat mereka, osteoblas.

Big Pharma, tidak dapat menundukkannya oleh alam semula jadi, telah bekerja tergesa-gesa untuk membangunkan produk mereka boleh mempatenkan. Apa yang mereka telah datang dengan adalah sebatian yang mereka panggil strontium ranelate. Ini adalah tidak lebih daripada strontium semula jadi digabungkan dengan sebatian sintetik yang dipanggil asid ranelic, yang tidak melakukan banyak seluruh lebih daripada membuat produk yang dipatenkan. Terdapat beberapa kajian yang sangat baik yang dijalankan ke atas kesannya. Mereka menunjukkan hasil yang sangat positif daripada penggunaan produk ini dipatenkan, tetapi tiada apa yang lebih baik daripada mineral semula jadi digunakan dengan betul. Tetapi pemukul berat dalam bidang ini masih menjadi pembuat wang besar farmaseutikal sedang foisting off kepada kita dalam bentuk yang gigih dipasarkan dadah bisphosphonate. Mereka tidak bekerja hampir serta dataran strontium semula jadi lama dan kalsium, yang diambil bersama-sama dalam jumlah yang agak sama, dan mereka mendapat terkenal dengan menghasilkan beberapa kesan sampingan yang teruk.

Mac 2010 Jurnal Bone Penyelidikan Mineral memberi amaran bahawa ubat anti-osteoporosis; ubat bisphosphonate, menyekat keupayaan strontium untuk membantu membina semula tulang - semata-mata kerana ubat-ubatan ini pada dasarnya membunuh tulang di tempat pertama. Walau bagaimanapun, apabila seorang wanita berhenti mengambil ubat-ubatan paten, pembentukan semula tulang boleh bermula sekali lagi selepas tempoh sekurang-kurangnya enam bulan telah berlalu.

Satu lagi kajian yang dijalankan di United Kingdom dengan jelas menunjukkan keunggulan strontium asli dan gabungan kalsium untuk ubat-ubatan paten kini overhyped, manakala meninggalkan berkenaan tempoh masa yang diperlukan untuk pembentukan semula tulang untuk meneruskan selepas pesakit telah berhenti mengambil ubat-ubatan bisphosphonate dan mula untuk menggantikan regimen kalsium dan strontium semula jadi.

Berdasarkan semua kajian yang dijalankan mengenai perkara ini, ia benar-benar akan kelihatan semula jadi untuk membuat kesimpulan bahawa kombinasi mineral ini adalah mutlak mesti mempunyai untuk setiap wanita pasca menopaus.

Bagi mereka yang mahu mula mengambil produk-produk semula jadi untuk diri mereka sendiri, penyelidikan semasa seolah-olah menunjukkan bahawa 340-680 miligram strontium unsur memberikan hasil yang terbaik. Ia adalah sangat penting untuk mengambil sekurang-kurangnya jumlah yang sama kalsium bersama-sama dengan mineral ini, dan ideal jumlah kalsium yang diambil melebihi pengambilan strontium itu.

Bagi sesiapa yang berfikir tentang cuba ini, kata-kata nasihat: Jangan mengambil kalsium dan strontium pada masa yang sama. Tunggu sekurang-kurangnya tiga jam antara pengambilan kedua-dua makanan tambahan - yang cenderung bercanggah antara satu sama lain jika diambil bersama-sama. Selain daripada itu, anda akan selamat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar