Kamis, 12 November 2015

Bunga - Membongkar sifat-sifat penyembuhan Dan Cara Untuk Gunakan Mereka Apabila Merawat Masalah Kesihatan (Bahagian 2)

Bunga - Membongkar sifat-sifat penyembuhan Dan Cara Untuk Gunakan Mereka Apabila Merawat Masalah Kesihatan (Bahagian 2)

Penulis mendedahkan sifat-sifat penyembuhan pelbagai bunga.

Bunga lavender biasa dan puncak berbunga terbukti mempunyai ciri penyembuhan. Bunga segar mengandungi minyak pati, dan mempunyai bakteria, anodyne dan sifat-sifat antispasmodic. Selain itu, mereka boleh menenangkan anda ke bawah. Ubat-ubatan ini digunakan untuk merangsang selera makan, meningkatkan penghadaman, melawan kolik usus dan mengawal fungsi hati. Selain itu, ia boleh digunakan sebagai ubat hempedu yang bergerak. Minyak pati amat dinasihatkan untuk menguatkan imuniti. Dari segi kegunaan luaran, ubat lavender biasa boleh digunakan sebagai minuman keras, untuk memampatkan atau mandi untuk merawat sakit sakit saraf, sakit kepala yg bersifat hempedu dan sakit sendi.
Kepala daisy biasa boleh digunakan untuk tujuan perubatan. Walau bagaimanapun, kadang-kadang anda boleh menggunakan puncak berbunga. Ubat-ubatan ini terbukti untuk merawat batuk, demam, virus sejuk dan sembelit. Selain itu, anda boleh menggunakannya untuk membersihkan darah anda dalam kes penyakit kulit kronik. Ubat daisy biasa adalah bertujuan untuk kegunaan luaran, juga. Anda perlu membuat merebus puncak daisy biasa dan menambah kepada air mandi. Anda boleh menggunakan ubat-ubat daisy biasa untuk kompres, pembalut atau hanya basuh kawasan yang tidak baik dengan mereka. Mereka akan sangat membantu apabila berurusan dengan lebam, pendarahan, keradangan kulit bernanah, rebus dan perlahan-lahan penyembuhan luka.
Thyme liar mendahului dengan daun dan bunga mengandungi minyak pati, damar, vitamin C, bahan-bahan pahit, tanin dan bahan-bahan mineral. Kilang itu mampu menenangkan anda dan memusnahkan kuman. Di samping itu, ia memudahkan rembesan bronkus. Anda perlu menggunakannya untuk memudahkan Meludah dalam kes bronkitis dan lain-lain jangkitan saluran pernafasan. Ubat thyme liar terbukti meningkatkan penghadaman, memudahkan rembesan hempedu, merawat tekanan darah tinggi dan berjuang insomnia. Mereka mempunyai ciri diuretik dan anti-demam. Dari segi kegunaan luaran, bilas mulut anda dengan ubat-ubatan ini untuk melawan sakit gigi dan menyegarkan badan nafas. Menggunakannya untuk memampatkan dan pembalut menangani ekzema, kanser tekak dan kulit. Atau menambah ubat thyme liar untuk air mandi anda untuk melegakan kesakitan dan menenangkan anda ke bawah. Selain itu, anda boleh menggunakan ubat-ubatan ini secara luaran untuk merawat keradangan mata.
Bunga matahari bunga, daun dan biji mempunyai ciri penyembuhan yang hebat. Bunga dan daun mengandungi karotena, resin, flavonoid, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Benih adalah kaya dengan minyak yang mengandungi banyak lemak tak tepu asid, protein, tanin, karotenoid, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Satu ekstrak perubatan bunga bunga matahari dan daun dalam larutan alkohol (bunga matahari berwarna) boleh digunakan untuk berurusan dengan malaria dan neuralgia yang disebabkan oleh virus sejuk. Minyak bunga matahari terbukti mencegah aterosklerosis. Di samping itu, ia boleh digunakan sebagai julap. Dari segi kegunaan luaran, minyak bunga matahari memudahkan proses penyembuhan luka dan terbakar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar