Kamis, 12 November 2015

Penjagaan kiropraktik Positif Mempengaruhi Syarat genetik

Penjagaan kiropraktik Positif Mempengaruhi Syarat genetik

Bukti berada di sebelah penjagaan kesihatan yang ditawarkan oleh doktor kiropraktik untuk memberi kesan positif tingkah laku dan kesejahteraan, serta mengurangkan kos penjagaan kesihatan secara keseluruhan. Walau bagaimanapun, ia tidak sehingga baru-baru ini bahawa maklumat timbul tentang bagaimana pelarasan kiropraktik boleh mempengaruhi kimia proses biologi di peringkat selular. Chiropractic itu bertemu bidang genetik.

Satu kajian mendapati bahawa penjagaan kiropraktik boleh menjejaskan proses fisiologi asas yang mempengaruhi tekanan oksidatif dan bagaimana DNA pembaikan sendiri. Penemuan seperti titik ini satu penjelasan saintifik untuk kesan-kesan positif yang dilaporkan oleh pesakit penjagaan kiropraktik. Walaupun fakta bahawa lebih banyak kajian diperlukan untuk terus menyokong peranan kiropraktik dalam menangani proses biologi, bukti semasa memihak kepada penjagaan kiropraktik adalah sangat cerah.

Penyelidik mengukur tahap thiol serum pesakit di bawah kedua-dua jangka pendek dan penjagaan kiropraktik jangka panjang, dengan keputusan yang dinilai terhadap mereka yang telah dirawat dengan kaedah bukan kiropraktik. Thiols Serum adalah antioksidan utama yang mengukur tahap kesihatan manusia. Ujian Its menawarkan anggaran pengganti aktiviti enzim pembaikan DNA yang ditunjukkan bertepatan dengan kesihatan jangka hayat dan penuaan faktor.

Dapatan kajian menunjukkan bahawa penjagaan jangka panjang kiropraktik dua tahun atau lebih boleh mewujudkan semula negeri fisiologi biasa bagi spektrum yang luas pesakit. Pesakit yang bebas gejala semasa menjalani rejimen penjagaan kiropraktik menunjukkan min paras serum thiol lebih tinggi daripada pesakit dengan penyakit berterusan. Pesakit ini juga menunjukkan tahap thiol serum dalam kepekatan yang lebih tinggi daripada nilai-nilai kesihatan yang normal.

Sepanjang jangka hayat seseorang, satu pengalaman kimia, fizikal dan tekanan emosi yang menjejaskan fungsi sistem saraf. Pakar menetapkan bahawa fungsi saraf boleh menjejaskan tekanan oksidatif dan pembaikan DNA di peringkat selular.

Teori diterima secara meluas bagaimana kita semakin tua dakwaan bahawa tekanan oksidatif, yang datang dalam bentuk metabolisme yang menjana radikal bebas, adalah bagaimana kita semakin tua dan mendapat penyakit. Tekanan oksidatif tiba dalam bentuk kerosakan DNA dan menyimpan DNA daripada membaiki sendiri. Pembaikan DNA adalah cara untuk memperbaiki kerosakan yang disebabkan oleh kesan alam sekitar.

Dalam usaha untuk memenuhi tugas itu, ahli tulang menggunakan pelarasan tulang belakang untuk membetulkan penyakit fungsi saraf. Penjagaan kiropraktik dikaitkan dengan membantu tubuh untuk menyesuaikan diri dengan tekanan. Penjagaan kiropraktik bergantung kepada keupayaan badan manusia untuk memulihkan diri sendiri secara semulajadi dan tanpa pergantungan kepada ubat atau pembedahan. Perubatan kiropraktik memberi tumpuan kepada hubungan antara struktur badan (terutamanya dalam bentuk tulang belakang dan tulang belakang) dan fungsi dibantu saraf-sistemnya. Mereka menghendaki bagaimana ia berfungsi dari segi membantu mengekalkan dan memulihkan kesihatan secara keseluruhan.

Penjagaan kiropraktik juga telah terbukti berjaya menangani keadaan yang lain secara genetik berkaitan seperti artritis dan scoliosis. Dalam kes artritis, sebagai contoh, kiropraktik telah terbukti berjaya dalam pendekatan rawatan kepada keadaan dan gejala. Ia merawat kedua-dua jenis genetik dan bukan genetik. Arthritis kesan kepada 46 juta rakyat Amerika dan jumlah itu dijangka meningkat kepada 67 juta kali dalam dua puluh tahun sebagai penduduk usia umum. Manipulasi tulang belakang membantu mengurangkan sakit artritis dengan menangani kesihatan keseluruhan pesakit, yang membantu memudahkan pergerakan dan mengurangkan membantu pembangunan bendalir dalam sendi. Penggunaan rangsangan elektrik juga dikaitkan dengan merangsang pelepasan endorfin, dan menyekat gentian saraf yang bertanggungjawab untuk sakit.

Bagi scoliosis, penyelidikan lanjut mengenai rawatan kiropraktik diperlukan tetapi kajian menunjukkan bahawa rawatan kiropraktik membantu kesakitan kawalan yang berkaitan dengan scoliosis. Ia juga menggalakkan kesihatan tulang belakang keseluruhan bagi pesakit scoliosis. Sejak tulang belakang adalah di tengah-tengah sistem saraf, ia memainkan peranan penting dalam kesihatan dan kesihatan. Pelarasan tulang belakang yang mencukupi, dan langkah-langkah pencegahan digunakan untuk subluxations mewujudkan persekitaran yang berkesan bertindak menentang penyakit.

Tidak kira apa teknik yang digunakan, perubatan kiropraktik dan penjagaan sentiasa disesuaikan untuk pesakit individu, dengan regimen sesuai untuk diikuti. Ia sering merangkumi pemakanan, latihan, dan apa-apa perubahan gaya hidup di samping amali penjagaan kiropraktik. Dengan cara ini, pesakit bersedia untuk mengatasi faktor genetik dan kesan alam sekitar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar