Kamis, 12 November 2015

Asas Hypnotherapy diterokai

Asas Hypnotherapy diterokai

Hypnotherapy adalah terapi alternatif yang mampu mengubah tingkah laku, sikap atau tabiat, untuk melegakan gejala-gejala tertentu atau membawa perubahan dalam gaya hidup pelanggan yang dirawat.

Persatuan British Klinikal dan Eksperimen Hypnosis kata -
"Dalam terapi, hipnosis biasanya melibatkan orang yang mengalami rasa kelonggaran yang mendalam dengan perhatian mereka yang sempit, dan memberi tumpuan kepada cadangan yang sesuai yang dibuat oleh ahli terapi."

Semua cadangan ini adalah bertujuan untuk membantu dalam proses membuat perubahan positif dalam kehidupan pelanggan dan sering disertai dengan kaunseling dan psikoterapi teknik.

Hypnotherapy telah berjaya digunakan untuk menakluk pelbagai keadaan dan tingkah laku, fobia kepada insomnia - nampaknya oleh kuasa cadangan - tetapi keberkesanan rawatan yang ada pelbagai pilihan dari seorang ke seorang. Sesetengah saintis percaya bahawa ini adalah disebabkan oleh pelbagai peringkat 'suggestibility' dari satu individu kepada yang lain dan oleh itu hipnoterapi yang adalah satu rawatan unquantifiable yang tidak boleh dipercayai yang terbaik dan boleh membahayakan paling teruk.

Walaupun keraguan dalam bahagian-bahagian tertentu komuniti perubatan dan saintifik banyak pelanggan tidak menyatakan tahap kepuasan dengan rawatan hipnoterapi yang mereka terima. Hypnotherapy juga mempunyai reputasi sebagai salah satu cara yang paling berjaya untuk membantu perokok dalam proses menyerah.

Jika anda sedang mempertimbangkan meneroka hipnoterapi lanjut sila pastikan anda menyelidik mana-mana ahli terapi yang anda berniat untuk melawat dan mengesahkan bahawa mereka adalah yang terkenal dan berdaftar dengan badan pentadbiran seperti Ketua Majlis Standard Hypnotherapy.

Kami berharap anda mendapati artikel ini menarik. Sila ambil perhatian bahawa kami neutral pada pandangan kami pada terapi itu dan bahawa kami berkongsi penemuan kami daripada faedah daripada apa-apa sifat nasihat. Dengan ini dalam fikiran, jangan menggantikan ubat-ubatan konvensional dengan mana-mana terapi alternatif atau percuma dan sentiasa merujuk kepada doktor anda sebelum mencuba mereka.

Ia tidak boleh dianggap bahawa terapi alternatif atau percuma adalah selamat atau bebas daripada kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar