Kamis, 12 November 2015

Penyembuhan sifat-sifat Sayur-sayuran - Biarkan Mereka Bantuan Anda Dengan peningkatan Kesihatan Anda (Bahagian 3)

Penyembuhan sifat-sifat Sayur-sayuran - Biarkan Mereka Bantuan Anda Dengan peningkatan Kesihatan Anda (Bahagian 3)

Nenek moyang kita suka, dinilai dan mengandung sifat. Oleh itu, mereka menggunakan pengalaman yang mereka telah mendapat untuk membangunkan dan menjaga persekitaran mereka. Selain itu, mereka menemui kualiti penyembuhan tumbuh-tumbuhan dan sayur-sayuran, dan menggunakannya untuk merawat masalah kesihatan. Mujurlah, rahsia-rahsia ini telah berjaya untuk terus hidup hingga masa kini. Artikel ini mendedahkan sifat-sifat penyembuhan pelbagai sayur-sayuran dan cara-cara anda boleh menggunakannya apabila berurusan dengan pelbagai penyakit.

Rhubarb mengandungi asid organik, vitamin dan garam mineral. Ia boleh digunakan untuk memudahkan penghadaman, meningkatkan metabolisme dan komposisi darah, dan menangani sembelit. Ekstrak bunga perkelahian dalam etanol yang digunakan untuk menjaga kulit muka dan menguatkan rambut.

Daun salad mengandungi karotena, pelbagai vitamin, asid organik, karbohidrat, protein dan bahan-bahan mineral. Mereka mengawal jumlah air dalam badan anda, memudahkan pergerakan usus dan merawat sembelit. Selain itu, anda boleh makan salad untuk mengukuhkan sistem saraf anda, mengurangkan tekanan darah dan menangani gastrik dan pelbagai ulser. Pengambilan sayur-sayuran ini memudahkan perkumuhan kolesterol daripada organisma anda.

Bawang mengandungi Phytoncides mampu memusnahkan kuman dan memudahkan rembesan air mata. Sayur-sayuran yang mengandungi vitamin (C, B dan PP), glikosida, gula, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Daun bawang kaya dengan karotena dan vitamin C. Sayur-sayuran ini terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan akut atas penyakit saluran pernafasan, anemia, angina dan tonsillitis kronik. Di samping itu, ia boleh digunakan untuk mencegah penyakit Influenza, sakit jantung, aterosklerosis dan tekanan darah tinggi penting. Bawang memastikan organisma anda dengan vitamin, menguatkan badan dan merangsang selera makan. Merebus rinds bawang boleh digunakan sebagai pencuci mulut untuk merawat Vesicular dan minuman keras. Ia merupakan ubat yang baik untuk menjaga rambut dan sebagai kompres untuk merawat kudis dan luka.

Tomato mengandungi karbohidrat, karotena, pelbagai vitamin (termasuk vitamin C dan P), asid organik dan bahan-bahan mineral. Ia boleh digunakan untuk membersihkan badan anda. Oleh itu, anda perlu menggunakan mereka untuk meningkatkan metabolisme dan mencegah gout.

Baitulmuqaddis articok ubi mengandungi insulin, yang boleh menggantikan kanji dan gula. Oleh itu, ia boleh digunakan oleh pesakit kencing manis. Ubi mengandungi juga protein, vitamin dan banyak bahan-bahan mineral, seperti, silikon, potassium, magnesium dan banyak lagi. Ia boleh digunakan untuk mencegah penyakit kardiovaskular. Sayur-sayuran yang terbukti membantu besar apabila menguatkan imuniti anda, dan meningkatkan penghadaman dan pergerakan organ-organ yang bertanggungjawab untuk rembesan air kencing dan perkumuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar