Kamis, 12 November 2015

Home Pemulihan sembelit dan Menyembuhkan Asli Kerja Yang

Home Pemulihan sembelit dan Menyembuhkan Asli Kerja Yang

Sembelit adalah satu keadaan yang berkaitan dengan pemergian najis keras, kesulitan atau meneran ketika membuang najis, najis kerap dan perasaan pemindahan lengkap atau mengosongkan usus. Sembelit mempunyai ciri-ciri najis tersumbat yang merupakan suatu keadaan di mana najis mengeras dalam rektum, menyekat sepenuhnya cara laluan. Sembelit juga boleh berlaku sebagai sebahagian daripada IBS atau sindrom usus terganggu. Buang air besar biasanya berkurangan dengan usia, dan terhad kepada 21 kali seminggu. Apabila kadar ini jatuh kepada kurang daripada tiga pergerakan usus seminggu, keadaan ini dikenali sebagai sembelit perubatan. Dalam kes sembelit yang teruk, bergerak pesakit usus hanya satu kali seminggu.

Sembelit menyebabkan tahap toksin meningkat dalam aliran darah, dan dalam jangka masa panjang boleh membawa kepada penyakit seperti apendiks, penyakit sendi, artritis, tekanan darah tinggi, katarak dan juga kanser. Laluan perlahan mencerna makanan melalui mana-mana bahagian usus adalah penyebab menonjol sembelit. Juga menekan menggesa untuk membuang air besar dengan kerap, mengambil diet dengan kandungan yang rendah serat, kekurangan pengambilan air, kurangnya aktiviti fizikal, gula getah yang tidak mencukupi, kelemahan otot perut disebabkan oleh amalan yang tidak aktif, ke atas penggunaan julap, ketidakseimbangan hormon yang boleh menyebabkan sembelit.

Gejala

1. Sakit perut
2. Tidak kerap dan tidak teratur laluan najis
3. pendarahan rektum
4. Kejang
5. Loya
6. Muntah
7. lidah bersalut
8. nafas Foul
9. Ulser mulut
10. Keasidan
11. Insomnia
12. Kemurungan
13. Rasa kenyang dalam perut
14. Sakit kepala
15. Pening
16. Hilang selera makan
17. Lingkaran hitam di bawah mata
18. jerawat
19. kehilangan secara tiba-tiba berat badan

Pemulihan sembelit Utama

Berikut adalah beberapa ubat semula jadi yang berkesan dan berguna untuk menyembuhkan sembelit.

1. Pengambilan buah-buahan Bael selama dua atau tiga bulan adalah ubat yang sangat baik untuk merawat sembelit. Bael adalah julap semulajadi yang berkesan membersih dan nada sehingga usus, dan juga menghapuskan najis terkumpul daripada badan.

2. organik asid, selulosa dan kandungan gula dalam anggur menjadikan ia julap yang berkesan untuk mengatasi sembelit.

3. Papaya dan buah ara dan buah ara kering direndam di dalam air dalam satu malam boleh dimakan untuk mendapatkan bantuan daripada sembelit.

Harap artikel ini akan membantu anda dalam memahami punca dan gejala sembelit dan bagaimana untuk menyembuhkan secara semulajadi.

Copyright © Ryan Mutt, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Penafian: Artikel ini tidak bertujuan untuk memberikan nasihat kesihatan dan untuk maklumat am sahaja. Pembaca artikel ini perlu menjalankan segala langkah berjaga-jaga ketika mengikuti arahan pada rawatan rumah dari artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar