Kamis, 12 November 2015

Buah-buahan dan Beri - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Buah-buahan dan Beri - Cari Penyembuhan sifat-sifat Mereka (Bahagian 1)

Sifat-sifat penyembuhan buah-buahan dan beri mula diiktiraf tahun yang lalu. Sejak itu mereka telah digunakan untuk mencegah dan berjaya merawat pelbagai penyakit.

Epal mengandungi pektin, karbohidrat, asid organik, vitamin dan unsur-unsur mikro. Mereka mampu untuk menormalkan pencernaan, memudahkan perkumuhan kolesterol daripada badan anda, dan mencegah jantung, pembuluh darah dan penyakit buah pinggang. Jus epal merupakan ubat yang baik untuk merawat penyakit hati, buah pinggang dan pundi kencing. Pektin buah-buahan mengandungi memudahkan perkumuhan logam berat daripada tubuh anda.
Raspberi mengandungi gula, asid organik, vitamin C, vitamin B1, vitamin PP, karotena, flavonoid, bahan-bahan mucilaginous dan bahan-bahan mineral (termasuk kalium, kalsium, magnesium, besi dan banyak lagi). Anda perlu membuat merebus daun raspberry, tangkai dan buah beri, dan menggunakannya sebagai minuman keras untuk merawat pelbagai radang. Di samping itu, merebus terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan jangkitan saluran pernafasan, batuk, bronkitis, penyakit Influenza, angina, laryngitis, tonsillitis dan kencing manis. Merebus tumbuhan Raspberry mempunyai tindakan perspiratory.
Pir mengandungi pektin, karbohidrat, asid organik, vitamin dan lain-lain bahan biologi aktif. Air rebusan pear kering boleh digunakan dalam kes batuk, demam dan sembelit. Ia mempunyai tindakan diuretik. Selain itu, anda boleh menggunakannya untuk menyembuhkan luka.
Cranberry mengandungi asid organik (termasuk asid sitrik, benzoacid dan banyak lagi), vitamin A, vitamin C, vitamin D, vitamin P, flavonoid, gula, tanin dan pektin. Cranberry ubat rumah yang sangat popular digunakan untuk merawat pelbagai penyakit. Pengambilan cranberry memusnahkan semua kuman di terima kasih mulut anda untuk benzoacid. Asid ini mampu memusnahkan mikroorganisma yang berbahaya walaupun pada pencairan yang besar.
Quinces Jepun mengandungi banyak vitamin C dan vitamin P, karotena, pectin, asid organik dan minyak pati. Jus digunakan sebagai sumber vitamin. Di samping itu, ia boleh digunakan untuk menangani demam dan rasa loya.
Currants merah mengandungi banyak vitamin C dan bahan-bahan biologi aktif. Mereka boleh digunakan untuk merawat anemia, skurvi, loya, muntah-muntah dan sembelit. Ini beri terbukti untuk meningkatkan penghadaman. Anda boleh menggunakan mereka sebagai diuretik dan ubat perspiratory.
Ceri mengandungi gula, asid organik, pectin, tanin, vitamin dan bahan-bahan anti-radang. Mereka mampu untuk merangsang selera makan, memperbaiki penghadaman dan merawat sembelit. Jus sebagai sebahagian daripada ubat kompaun boleh sangat membantu apabila berurusan dengan bronkitis dan radang trakea. Anda boleh menggunakan jus untuk meningkatkan rasa perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar