Kamis, 12 November 2015

Oh Yeah Dan Jangan Lupa untuk bernafas!

Oh Yeah Dan Jangan Lupa untuk bernafas!

Seperti yang ganjil kerana ini berbunyi, anda akan terkejut pada berapa ramai orang berhenti bernafas secara tidak sedar, atau menahan nafas dengan sengaja ketika cuba untuk menumpukan perhatian. Bernafas mungkin perkara yang paling penting dan perlu anda boleh lakukan. Ia adalah yang pertama dan perkara terakhir yang anda akan lakukan sebagai seorang manusia di planet ini dan penting untuk kehidupan, kesihatan, tumpuan, dan bersantai. Adakah saya berjaya di menjadikannya bunyi seperti masalah besar? Saya berharap demikian.

Pada satu masa atau yang lain semua pelajar biola saya mendapatkan "ucapan bernafas", dan saya bertanya kepada mereka:

1) "Berapa lama anda boleh hidup tanpa makanan?" Jawapan mereka mengubah (beberapa berfikir hanya untuk makan tengah hari, yang lain mungkin satu hari atau dua max ....), tetapi yang benar adalah, bergantung kepada bagaimana lemak anda, kira-kira sekitar satu bulan.

2) "Berapa lama anda boleh pergi tanpa tidur?" Sekali lagi, jawapan yang berbeza-beza, tetapi eksperimen kurang tidur biasanya berlangsung kurang daripada satu minggu kepada pengetahuan saya (sehingga perkara ini jatuh ke dalam beberapa jenis koma tidur!).

3) "Berapa lama anda boleh pergi tanpa air?" Mati dehidrasi boleh berlaku dalam masa beberapa 3 atau 4 hari, sudah tentu, bergantung kepada berapa banyak anda berpeluh!

Dan akhirnya,

4) "Berapa lama anda boleh pergi tanpa udara?" Tidak bulan, tidak minggu, bukan hari, tidak jam, walaupun beberapa minit sebelum kerosakan otak berlaku !!! Ia adalah dalam kepentingan semua pihak untuk bernafas dalam nafas penuh, sama seperti bayi lakukan secara semula jadi, dan penyanyi, artis mempertahankan diri dan ahli sukan (untuk menamakan beberapa) dilatih untuk dilakukan. Air adalah bahan bakar otak langsung. Kepekatan yang selesa dan ingatan yang baik (bersama-sama dengan sistem imun yang kuat dan pelbagai manfaat lain) tidak dapat diadakan tanpa ia.

Cuba ini:

Tarik nafas walaupun hidung, berpura-pura perut anda adalah belon, dan anda mengisi dengan udara, melanjutkan perut anda kerana anda menarik nafas, dan kemudian menghembus nafas melalui mulut anda, deflating belon (perut) sepenuhnya. Adakah ini beberapa kali sehari sekurang-kurangnya. Cubalah sebelum apa-apa tugas - seperti memperbaiki pelbagai - dan lihat jika anda tidak notis fikiran yang lebih jelas dan penumpuan yang lebih baik bersama-sama dengan faedah seperti lebih banyak kawalan, bersantai, dan juga ketahanan! Membuat ini sebahagian tetap kehidupan anda akan membuat anda seorang pelajar yang lebih baik dan boleh mengubah hidup anda - harfiah!

Ia mempunyai lombong.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar