Kamis, 12 November 2015

Luxury Soap Atau Penjagaan Kecantikan Semula Jadi?

Luxury Soap Atau Penjagaan Kecantikan Semula Jadi?

Sekarang saya tahu jawapan kepada soalan ini. Sabun saya telah dijauhi semua tahun-tahun lalu adalah kedua-dua perkara di atas. Tetapi saya tidak tahu bahawa ketika itu. Sabun ini kini boleh didapati di beberapa kedai-kedai kesihatan alternatif atau organik yang paling eksklusif di dunia, dan untuk sebab yang baik. Ia benar-benar semula jadi, yang dibuat dengan minyak zaitun tulen dengan apa-apa yang berpotensi toksik ditambah kepadanya. Selalunya hanya dinamakan "Olive sabun minyak", ia mempunyai banyak tiruan dan bahan tambahan penuh penyamar bersaing untuk wang pembeli keliru ini. Jadi mengapa saya jauhilah ia?

Biar saya jelaskan. Saya mula-mula datang kepada sabun ini kira-kira setengah abad yang lalu di negara timur tengah, Lebanon. Keluarga saya menggunakannya untuk segala-galanya. Ia telah digunakan untuk mandi, untuk mencuci tangan kita, untuk membasuh pinggan, dan untuk mencuci ganjil tangan-basuh pakaian. Tetapi, bagi saya, saya melihat senario yang berbeza. Bintang canggih di TV lembut cooed tentang kualiti mewah daripada sabun jenama terkenal di masa itu. Rakan-rakan dan saudara-mara yang kaya kami hanya menggunakan golongan sabun mewah. Dan mereka berbau sangat bagus. Maksud saya, yang mahu bau minyak zaitun selepas mandi? Dan itu bukan semua. Ketinggian mewah kemudian melanda negara ini adalah mandi dalam mandi bukannya mandi. Dan sudah tentu, golongan elit di negara ini telah dijual "mewah" penyelesaian mandi buih sebagai pengalaman mandi muktamad. Sesungguhnya kes kita dengan mereka, saya sedar bahawa "mereka" mempunyai tab mandi mewah dan "kita" mempunyai sabun minyak zaitun, dan saya mahu mandi mewah. Aku mengetahui sesuatu yang mempunyai Jones 'dan mahu ia untuk diri sendiri. Di rumah-rumah golongan elit, produk lain yang menarik baru muncul, cecair pencuci, kini sudah tentu digantikan dengan tablet mesin basuh pinggan mangkuk. Dan berfikir ia adalah menjijikkan menggunakan sabun biasa dan bukannya pencuci cecair yang indah-menggelegak.

Sekarang saya telah datang bulatan penuh. Mempunyai kesihatan saya bertambah baik dengan ketara selepas sakit yang lama, dan bertemu orang lain yang telah, saya telah banyak belajar sepanjang jalan. Bahawa sabun menggelegak adalah kerana barangan itu beberapa tidak pernah akan menggunakan. Saya tidak begitu melampau diri saya, tetapi saya kini cuba untuk menggunakan semula jadi apabila mungkin. Dan bayangkan kekaguman saya apabila di kedai kesihatan organik bertaraf tinggi, saya nampak sabun minyak zaitun untuk lebih daripada yang saya mampu! Sabun boleh lakukan dengan haruman semula jadi, mungkin dengan menambah beberapa lavender atau bunga indah berbau di Lebanon, Jasmine dan Gardenia. Tetapi agak jujur, saya gembira akan menggunakannya sekarang kerana ia adalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar