Kamis, 12 November 2015

Bunga pati - Alat yang berkuasa untuk emosi Kesejahteraan

Bunga pati - Alat yang berkuasa untuk emosi Kesejahteraan

Pati bunga, yang paling terkenal di antaranya adalah Pemulihan Bach Bunga, telah wujud sejak tahun 1930-an, namun ramai orang tidak menyedari mereka dan dengan itu terlepas mengenai manfaat yang mendalam mereka boleh menawarkan. Sebaik sahaja anda memperoleh lebih pengetahuan sepintas faedah mereka, anda akan mahu untuk memasukkan pati bunga dalam kit alat anda untuk membantu anda menyembuhkan isu-isu emosi kronik, menangani krisis, dan untuk mengoptimumkan kesihatan fizikal dan rohani jangka panjang. Di peringkat tertinggi, pati bunga boleh dilihat sebagai membantu kami dalam mempelajari pengajaran dari pengalaman hidup kita dan juga menyokong kami dalam merealisasikan takdir kita yang sebenar.

Jadi apa sebenarnya adalah ubat-ubatan bunga? Pati bunga adalah botol, ekstrak cecair teliti disediakan daripada infusi matahari bunga di dalam air tulen. Sebagai pembawa corak getaran tumbuhan, dan bukannya sifat biokimia, mereka telah menyedarkan atau memupuk dalam diri kita kualiti yang tertentu, dan mereka melakukan ini pada tahap yang lebih halus dari diri kita. Setiap penurunan mengandungi keseluruhan pola asas tumbuhan yang pada asasnya. Tidak seperti ekstrak herba tradisional yang menumpukan perhatian sifat kimia tumbuhan, pati bunga tidak langsung mempengaruhi fisiologi badan kita. Sebaliknya, mereka memberi kesan kepada bidang tenaga halus kami, yang seterusnya meningkatkan status emosi, fizikal dan mental kita. Dalam erti kata lain, mereka membantu kita hidup lebih bahagia, kehidupan yang lebih bermakna.

Sekarang anda mungkin bertanya bagaimana seseorang itu mungkin boleh menentukan kualiti atau pola asas tumbuhan. Itu satu soalan yang baik. Anda akan dapat melihat berbunga tanaman merambat berbau harum dan menentukan bahawa kualitinya telah "yang sepenuhnya pada masa sekarang, belajar dari masa lalu sambil melepaskan ia"? Saya tahu saya tidak akan. Nasib baik untuk kita semua, Dr Edward Bach, doktor Inggeris yang berwawasan yang merupakan pengasas moden terapi pati bunga, memiliki kebijaksanaan, kepekaan, dan kemahiran intuitif jarang untuk berbuat demikian.

Dr. Bach digabungkan wawasan yang besar ke dalam jiwa manusia dengan pemahaman bahawa emosi yang menyakitkan seperti takut, marah, kemurungan, dan rasa malu mengambil tol yang amat buruk kepada bukan sahaja kebahagiaan kita, tetapi kesihatan fizikal kita. Tahun pengajian membawa kepada hubungan yang tepat setiap pati bunga kepada keadaan individu fikiran. Dalam dekad berikutan kerja Dr. Bach, profesional intipati bunga berbakat di seluruh dunia telah banyak berkembang himpunan pati bunga di luar Bach 38 asal, membuat pilihan laser hari ini disasarkan untuk keperluan yang tepat anda.

Untuk memberi anda idea tentang pelbagai jenis keadaan yang mana ubat intipati bunga mungkin bantuan, mari kita lihat beberapa daripada banyak jenis situasi mewajarkan penggunaannya.

1) sendiri Musnah Kelakuan Ramai orang mempunyai corak merosakkan diri berterusan tingkah laku mereka tidak berdaya untuk berubah. Menyerah apabila berhadapan dengan apa-apa halangan, yang terlalu dipengaruhi oleh negatif di persekitaran seseorang, atau ketidakupayaan untuk meminta bantuan apabila diperlukan, adalah setiap contoh corak yang tidak diingini tingkah laku.

2) Peralihan Biasa dalam Kehidupan Sebarang perubahan besar boleh memberi tekanan, walaupun ia adalah satu perubahan pilihan kita. Contohnya termasuk berakhir hubungan, bergerak jauh dari rumah untuk kali pertama, kehilangan pekerjaan, atau bahkan mendapatkan pekerjaan yang anda mahu.

3) Isu Soul Menyelesaikan dan Evolusi Spiritual Semasa menggunakan pati untuk menangani isu-isu yang lebih biasa, ia tidak umum, bahawa sebagai seorang bahagia "kesan sampingan", orang mendapati diri mereka menjadi lebih sedar tentang suci, aspek yang lebih halus dalam kehidupan. Contoh: impian boleh menjadi lebih jelas dan bermakna, penghayatan seni dikuatkan, keinginan untuk berada di dalam persekitaran semula jadi terbentuk atau semakin hebat.

Seperti yang anda boleh lihat, cuma kira-kira apa-apa keadaan kita mendapati diri kita bergelut dengan, pati bunga boleh membantu. Mereka berbuat demikian dengan meningkatkan keupayaan kita untuk bertindak balas terhadap kehidupan dari diri kita paling tinggi. Dengan cara itu, mereka juga sangat bermanfaat untuk haiwan kesayangan kita dan telah digunakan secara meluas untuk membantu haiwan dengan isu-isu kesihatan, masalah tingkah laku, cabaran emosi, penuaan dan banyak lagi.

Proses memilih ubat yang betul adalah kedua-dua sains dan seni. Walaupun memilih dari kalangan pati bunga yang tersedia boleh merasa hangat, ketika memulakan ia adalah yang terbaik untuk memastikan ia mudah. Melakukan sedikit membaca tentang kualiti ubat ', dan hanya memilih satu atau dua ubat-ubatan yang intuitif merasa seperti. Anda tidak akan membahayakan diri sendiri dan anda akan mendapat pengalaman yang akan memperbaiki proses pemilihan anda yang seterusnya. Mujurlah setiap intipati bunga akan mempunyai ringkasan kedua-dua kualiti yang positif dan corak ketidakseimbangan ia mampu menangani. Ini akan menyelaraskan proses. Berikut adalah satu contoh ringkasan untuk salah satu daripada Pemulihan Bach Bunga.

Essence Bunga - Larch

Sifat Positif - keyakinan diri, ekspresi kreatif

Corak Ketidakseimbangan - jangkaan kegagalan, bagi mereka yang merasakan mereka tidak akan berjaya sehingga mereka tidak mencuba

Anda boleh melihat bahawa ia adalah mudah untuk mendapatkan gambaran tentang sifat asas intipati dan sama ada ia seolah-olah berkaitan dengan kebimbangan anda. Selain daripada ringkasan, syarikat Bach Flower menyediakan soal selidik yang sangat asas, yang boleh didapati secara meluas di mana sahaja pati Bach dijalankan. Ia akan membantu anda mengetahui lebih lanjut mengenai ketidakseimbangan emosi setiap alamat ubat. Sebagai pengalaman anda dengan pati bunga berkembang, ia akan bernilai masa anda untuk menyelidiki ke dalam tahap yang lebih esoterik pengetahuan yang ada, tetapi pengalaman sebenar menggunakan ubat yang akan menjadi guru terbaik anda pada permulaan.

Pembelian pati bunga mudah kerana mereka boleh didapati secara meluas di kedai-kedai makanan semula jadi, dalam talian, dan daripada profesional intipati bunga individu yang pakar dalam menilai keperluan anda dan membuat cadangan. Walaupun tumpuan kami di sini telah di atas Pemulihan Bach Flower, ada beberapa syarikat yang mengeluarkan pelbagai pati berkualiti. Nikmati memperluaskan penggunaan pati bunga dengan melihat ke dalam sebahagian daripada mereka juga.

Anda kini mempunyai pengenalan ke dalam dunia menarik pati bunga dan pelbagai cara mereka mungkin meningkatkan kualiti hidup anda. Saya berharap artikel ini hanyalah permulaan penerokaan anda. Dekad kajian telah disahkan ubat-ubatan semasa dan penyelidikan semasa terus menambah pilihan intipati bunga anda tumbuh-tumbuhan baru dikaji dan pati diwujudkan. Jangan ragu dan memberi ini hadiah yang luar biasa dari alam semula jadi cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar