Kamis, 12 November 2015

Diet Untuk Kolesterol Rendah - Belajar Foods Hak Untuk Makan Untuk Mengekalkan Paras Kolesterol Baik

Diet Untuk Kolesterol Rendah - Belajar Foods Hak Untuk Makan Untuk Mengekalkan Paras Kolesterol Baik

Mempunyai kolesterol yang tinggi adalah satu perkara yang besar untuk membayangkan. Dan jika anda mempunyai ia sudah, anda perlu mencari cara-cara untuk merawatnya. Terdapat individu-individu yang lebih suka untuk pergi untuk preskripsi doktor tetapi ini adalah hanya satu alternatif. Cara lain adalah dengan menggunakan kaedah semula jadi untuk mengurangkan kolesterol. Anda tidak perlu melakukan beberapa pendekatan drastik untuk merawatnya; terdapat hanya beberapa perkara-perkara kecil yang anda mesti berubah dalam gaya hidup anda.

Perkara pertama yang anda perlu mengambil kira perubahan diet anda. Anda perlu tahu bahawa terdapat makanan tertentu yang meningkatkan tahap kolesterol dan ada makanan yang membantu mengurangkan mereka. Sudah tentu, anda perlu mengambil makanan yang membantu mengurangkan tahap lipid anda. Ikan berlemak seperti salmon dan trout adalah lebih baik. Kacang seperti walnut juga baik. Gunakan minyak jagung, canola, bunga matahari, atau minyak zaitun semasa memasak.

Oat juga boleh membantu kolesterol tidak baik lebih rendah. Oatmeal mempunyai keupayaan untuk menyerap kolesterol dan membawa ia keluar dari badan anda sebagai sisa.

Terdapat lemak yang anda perlu berhati-hati untuk tidak makan. Trans lemak dan lemak tepu boleh meningkatkan tahap kolesterol anda. Periksa label sama ada ia mengandungi bahan-bahan ini.

Anda juga harus mengelak daripada makan makanan yang diproses. Makan makanan yang berkhasiat dan sihat boleh membawa manfaat kesihatan kepada badan anda.

Anda perlu belajar apa jenis produk makanan untuk membeli. Label produk akan memberitahu anda bahan-bahan makanan tertentu. Dengan memilih untuk membeli makanan yang mengandungi bahan-bahan yang sihat, anda boleh memberikan manfaat kesihatan yang terbaik untuk anda dan keluarga anda juga. Jangan lupa untuk membaca sentiasa label produk sebelum anda membeli makanan yang anda makan.

Tetapi ini tidak bermakna anda perlu menafikan diri daripada makanan yang anda suka makan. Hanya membuat pelarasan sedikit dan makan secara sederhana. Bersama-sama dengan makanan yang betul, dan senaman wajah untuk tambahan semula jadi yang akan menurunkan kolesterol anda semasa menyediakan badan anda dengan kehilangan pemakanan.

Sekarang anda tahu tentang diet untuk menurunkan kolesterol, ia adalah giliran anda untuk bertindak. Tiada apa-apa yang positif yang akan berlaku jika anda tidak berbuat apa-apa keadaan kesihatan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar