Kamis, 12 November 2015

Satu Sebab Baik Untuk Mengambil Fucoidan

Satu Sebab Baik Untuk Mengambil Fucoidan

Bagaimana pula menyebabkan sel-sel kanser untuk menghapuskan diri?

Fucoidan adalah polisakarida sulfat didapati terutamanya di pelbagai spesies rumpai laut coklat seperti kombu, limu moui, bladderwrack, wakame, mozuku dan hijiki. Dan polisakarida ini, penyelidik Jepun telah ditemui, menyebabkan pelbagai bentuk sel-sel kanser untuk menghapuskan diri. Apabila sel-sel terhadap dirimu sendiri, proses ini dipanggil apoptosis. Ia adalah proses semula jadi di mana organisma hidup menghapuskan sel-sel yang berbahaya. Dan polisakarida sulfated seperti Fucoidan telah ditunjukkan untuk membantu dalam mendorong apoptosis.

Selama berabad-abad, rumpai laut coklat telah ruji diet Jepun. Ia adalah rumpai laut ini (seperti yang disenaraikan di atas) yang mencetuskan apoptosis. Sebagai contoh, penduduk Okinawa, Jepun mempunyai beberapa jangkaan hayat tertinggi di Jepun. Mereka kebetulan mempunyai salah satu yang tertinggi kadar per kapita penggunaan Kombu - satu gram per orang per hari. Juga, kadar kematian kanser adalah yang paling rendah di Jepun.

Seperti yang dinyatakan di atas, salah satu tumbuhan laut Fucoidan terdapat dalam dipanggil Limu Moui. Selain Fucoidan kuat, Limu Moui mempunyai lebih daripada 70 nutrien penting untuk memasukkan vitamin, mineral, asid amino, antioksidan, glyconutrients dan polifenol.

Sejak tahun 1970, Fucoidan telah dinamakan di lebih 800 bebas, yang tidak diminta pihak ketiga kajian saintifik. Sila lihat di pubmed.gov - Perpustakaan Negara AS Perubatan laman web.

Fucoidan merupakan penggalak imun yang indah dengan tiada kesan sampingan yang berbahaya dengan manfaat kesihatan yang indah.

Beberapa keadaan yang boleh memberi kesan positif oleh penggunaan yang konsisten Fucoidan ialah:

~ Cancer

~ Penyakit jantung

~ Arthritis

~ Tekanan darah tinggi

~ Fungsi gastrousus

~ Dan banyak lagi.

Sila melakukan penyelidikan anda sendiri dan mula menikmati faedah Fucoidan hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar