Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Rumah untuk Kelemumur - Asli, Selamat dan Berkesan

Pemulihan Rumah untuk Kelemumur - Asli, Selamat dan Berkesan

Kelemumur adalah salah satu punca utama kehilangan rambut. Artikel ini menerangkan secara ringkas beberapa remedi rumah semula jadi, selamat dan berkesan untuk menghilangkan kelemumur. Ubat-ubatan ini rumah bukan sahaja menyembuhkan kelemumur tetapi juga meningkatkan keadaan rambut secara keseluruhan.

Pemulihan Kelemumur Utama

Berikut adalah beberapa cara semula jadi yang ringkas untuk kelemumur yang anda boleh cuba di rumah anda dan mengeluarkan mereka secara semula jadi.

1. Campuran enam sudu air dan dua sudu teh cuka boleh digunakan pada kulit kepala dan rambut, dan dibenarkan untuk bermalam. Keesokan harinya, satu adalah untuk bilas dengan air sejuk. Ini adalah ubat yang berkesan untuk kelemumur.

2. rambut basuh dengan cuka epal cider dan membenarkan ia untuk tinggal selama 5 minit sebelum membilas akhir, boleh menghindari kelemumur.

3. Penggunaan campuran buatan sendiri dua sudu teh jus lemon, 100 gram hazel sihir dan 200 ml air suling akan menyimpan kelemumur jauh.

4. Menggosok kulit kepala dengan sebahagian kecil daripada serbuk sulfur, dua pecahan semangat pembedahan, minyak badam, dan sedikit air mawar yang juga akan membantu banyak.

5. Satu boleh dikenakan gel disediakan oleh mashing aloe Vera meninggalkan pada kulit kepala, biarkan semalaman dan mencucinya pada keesokan harinya. Rawatan ini mengurangkan kelemumur.

6. Memohon pes biji halba dan air pada kulit kepala, menjaga selama satu jam dan kemudian mencuci off mengurangkan kedua-dua rambut gugur dan kelemumur.

7. permohonan dadih ditapai adalah rumah ubat popular untuk menjauhkan diri kelemumur. Curd boleh digunakan pada rambut dan dibiarkan selama satu jam, dan kemudian dibersihkan. Ini bukan sahaja memeriksa kelemumur tetapi juga menjadikan rambut berkilat.

8. jus lemon segar boleh digunakan untuk membilas terakhir rambut. Ini adalah satu ubatan rumah yang berkesan untuk kelemumur.

9. Satu campuran minyak dan ekstrak halia zaitun boleh diurut pada kulit kepala dan pada akar rambut untuk mengelakkan serangan kelemumur.

10. Satu campuran minyak gaharu dan jus lemon boleh digunakan pada kulit kepala untuk menghilangkan kelemumur.

11. Mengurut kulit kepala secara menyeluruh dengan kombinasi minyak zaitun dan minyak badam melegakan salah satu daripada kelemumur dan kegatalan kulit kepala.

12. Satu boleh mendidih 3 gram lada hitam di 300 gram minyak kelapa, saring dan menyimpan penyelesaian dalam bekas. Mengurut kulit kepala dengan campuran ini mengurangkan kelemumur.

13. Jus ular labu boleh disapu pada kulit kepala. Ia membantu dalam mencegah kelemumur.

Copyright © Dr Andrew Napier, Hak Cipta Terpelihara. Jika anda ingin menggunakan artikel ini di laman web anda atau ezine anda, membuat semua url (pautan) yang aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar